رسانۀ تخصصی منابع انسانی ایران

گفتگو با دکتر سعید پاکدل متخصص تحلیل داده‌های منابع انسانی

قبلی
بعدی
این دوره به‌صورت «آنلاین» برگزار می‌شود

کورسرا یک پلتفرم آموزشی آنلاین است که در سال ۲۰۱۲، تأسیس شد. این پلتفرم با دانشگاه‌های برتر جهان همکاری می‌کند و دوره‌های آکادمیک متنوعی را ارائه می‌دهد. یکی از مزیت‌های اصلی کورسرا، تعاملی بودن محتواهاست؛ فراگیران می‌توانند با استاد دوره یا دیگر فراگیران از سراسر جهان در موضوعات مختلف به مشارکت و بحث بپردازند. همچنین، امکان استفاده رایگان از دوره برای دانشجویانی که امکان پرداخت ندارند نیز در کورسرا وجود دارد. برای بهره مندی از دانش و مزایای دوره، و همچنین کسب گواهینامه بین المللی، ابتدا وارد سایت coursera.com شده و ثبت نام نمایید. سپس دوره مورد نظر را انتخاب کرده و در صورت درخواست هزینه، از گزینه کمک مالی استفاده کنید.

زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره: 25 ساعت/ 8 ساعت در 3 هفته (با توجه به نیاز)

مهارت‌هایی که به دست خواهید آورد:

  • چگونه مهارت تحلیل سازمانی خود را ارتقا دهید
  • فرهنگ سازمانی را به خوبی یاد بگیرید
  • اطلاعات نظریه سازمانی خود را بهبود ببخشید

نمره کورسرا: (4.6)

 

  • این دوره دارای مدرک قابلِ اشتراک می‌باشد.

سازمان ها گروه هایی هستند که اعضای آن رفتارهای خود را برای دستیابی به یک هدف مشترک هماهنگ می‌کنند. آنها را می‌توان تقریباً در همه جا در جامعه امروزی یافت: دانشگاه ها، استارت آپ ها، کلاس های درس، بیمارستان ها، سازمان‌های غیرانتفاعی، دفاتر دولتی، شرکت ها، رستوران ها، خواربار فروشی‌ها و انجمن های حرفه ای برخی از نمونه های بسیاری از سازمان‌ها هستند.

سازمان‌ها به همان اندازه متنوع و پیچیده هستند که در همه جا حضور دارند: آنها در اندازه و ساختار داخلی متفاوت هستند. آن‌ها می‌توانند اهداف و وظایف متعددی را به دنبال داشته باشند (که برخی از آنها برنامه ریزی شده و برخی دیگر بدون برنامه‌ریزی هستند!). آنها از افرادی تشکیل شده‌اند که اهداف و انگیزه‌های آن‌ها ممکن است با اهداف گروه متفاوت باشد. و برای موفقیت باید با سایر سازمان‌ها تعامل داشته باشند و با محدودیت های محیطی مقابله کنند. این پیچیدگی اغلب منجر به مشکلات بی‌شماری برای شرکت کنندگان سازمانی و بقای سازمان می‌شود.

بخش اول: مقدمه

بخش دوم: تصمیم‎گیری با رویه های منطقی و مبتنی بر قانون

بخش سوم: تصمیم‌گیری توسط ائتلاف‌های دارای اکثریت

بخش چهارم: آنارشی سازمان یافته

بخش پنجم: یادگیری سازمانی

بخش ششم: فرهنگ سازمانی

بخش هفتم: نظریه وابستگی به منابع

بخش هشتم: شبکه ها

بخش نهم: نظریه نهادی

بخش دهم: نظریه سازمانی

مدرس: Daniel A. McFarland
تجزیه و تحلیل سازمانی(Organizational Analysis)
این دوره به‌صورت «آنلاین» برگزار می‌شود