رسانۀ تخصصی منابع انسانی ایران

همسویی ناگزیر با نسل جدید/راهکار ناگریز مشکلات قدیم

قبلی
بعدی
اچ‌آر مدیا

اچ‌آر مدیا

رسانه تخصصی منابع انسانی ایران
در نشست دبیران اجرایی خانه کارگر به مناسبت هفته کارگر مطرح شد؛
این مطلب از «» بازنشر شده است.
علیرضا محجوب گفت: انگشت اتهام ما در بحث مشکلات کارگران به سمت وزارت کار نیست اما اگر دولت بی‌طرف بود، مشکل راحت‌تر حل می‌شد. برخی در جلسه‌ها ادعا کردند که نمایندگان کارگری همراه با تصمیم مزدی بودند اما به هرحال مصوبه ناخوشایندی در بحث مزد ۱۴۰۲ تصویب شد.

التهابات اخیر در کشور جنبش اشرافیت بود/ شعار رهبری در مهار تورم یعنی دفاع از کارگران و فقرا/ جریان‌های اعتراضی نباید شامل نیروهای سلطنت طلب، منافق و ضد انقلاب شود

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلسه آنلاین دبیران اجرایی خانه کارگر استان‌ها و مناطق با حضور مسئولان و مقامات و دبیرکل این تشکیلات با موضوع هفته کارگر و شکایت از مصوبه حداقل دستمزد صبح امروز برگزار شد. 

در ابتدای این نشست علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر) با اشاره به اینکه ماه رمضان و عید سعید فطر هردو مهمانی و عید فقرا هستند، اظهار کرد: موضوعاتی در این روزها پیش روی ما اعضای خانه کارگر است که در راس آن‌ها مراسم هفته کارگر است. دبیران اجرایی باید ستاد بزرگداشت خود را تاسیس کرده و در اجرای مراسم طبق تقویم عمل کنند. 

وی افزود: ما در روز اول هفته کارگر تجدید میثاق با امام خمینی (ره) در حرم مطهر را داریم. این مراسم مهم است زیرا امروزه عده‌ای با حمایت رژیم سابق ادعا می‌کنند که به دنبال ملی گرایی و دموکراسی هستند در صورتی که رژیم شاه با کودتای آمریکایی روی کار آمد. اینکه آیزن هاور با اوباش در ایران کودتا می‌کند، نشان دهنده درجه صداقت ادعاهای آن‌ها بود. امروز نیز ادعاها درحالی مطرح می‌شود که اوباش پشت این جریان هستند و امثال منافقین و کومله و دموکرات دنباله آن‌ها هستند. 

محجوب تصریح کرد: اینکه ما در حرم مطهر امام خمینی (ره) حضور داریم نشان از حفظ وحدت ما حول پرچم انقلاب اسلامی است. البته شاید دوستان ما در سطح مدیران و مسئولان در آن جمع تجدیدعهدکننده با آرمان‌های امام در حرم مطهر همراه فقرا و کارگران نباشند و تنها در حرف و سخن ادعای منافع آنان را داشته باشند. برای مثال ما در بحث حذف ارز ترجیحی و مزد دیدیم که این جریان همراهی با کارگران و فقرای جامعه نشان نداد اما به هرحال ما نیازمند یک جریان اعتراضی پایبند انقلاب اسلامی هستیم تا این روند را اصلاح کنند. 

وی ادامه داد: انگشت اتهام ما در بحث مشکلات کارگران به سمت وزارت کار نیست اما اگر دولت بی‌طرف بود، مشکل راحت‌تر حل می‌شد. برخی در جلسه‌ها ادعا کردند که نمایندگان کارگری همراه با تصمیم مزدی بودند اما به هرحال مصوبه ناخوشایندی در بحث مزد ۱۴۰۲ تصویب شد. 

دبیرکل خانه کارگر با اشاره به دیدار کارگران با مقام معظم رهبری ابراز امیدواری کرد: امیدواریم این جلسه نیز پرشور و پرتحرک برگزار شود و ایشان نیز قطعا به نفع کارگران موضع گیری خواهند کرد. ما باید در این راستا تحرکاتی داشته باشیم و این تحرکات به نفع انقلاب است زیرا این انقلاب به قول بنیانگذار آن یعنی حضرت امام (ره) انقلاب کوخ نشینان بوده است. 

نماینده ادوار پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: ما می‌خواهیم با برنامه وزارت کار و تقویم اجرایی آن در هفته کارگر هماهنگی داشته باشیم. مراسم آیین نکوداشت کارگر نمونه و حضور نماینده کارفرمایی در جمع نمایندگان کارگری و نماینده وزارت کار نیز اهمیت دارد. 

محجوب اضافه کرد: جریان خانه کارگر یک جریان انتقادی است. ما در جریان اعتراضی اعتقاد به نظام و حفظ آن و ولایت فقیه را داریم. ما ضعف‌ها را می‌بینیم و می‌دانیم که جریانی به نفع سرمایه‌داری شروع شد که در مقابل آن ایستادگی نشد. امروز نیز عده‌ای در دولت معتقدند جبران تورم و کنترل آن از طریق کوچک کردن جیب کارگران و فقرا عمل شود، و به این گونه شعار رهبری برای امسال را عمل کنیم که این برخلاف موازین انقلاب است. 

وی تصریح کرد: امروزه سیاست ارزی دولت‌ها باعث شده که برخی مسئولان بتوانند با انتقال ارز در خارج کشور برای خود خانه و زندگی و کار ایجاد کنند. تا مدیریت در دست اشرافیت و اشراف‌زادگان باشد، همین آش و همین کاسه است و ما معتقدیم که تربیت در مدارس اشراف باعث می‌شود که در نهایت افراد سر از خارج کشور درآورند. نمی‌توان انتظار داشت شعار طاغوتی و اشرافی داد و همراستا با آن‌ها باشیم و بعد انتظار داشته باشیم مسئله حجاب و فرهنگ اسلامی باوجود حفظ اشرافیت زدگی حل شود. 

دبیرکل خانه کارگر اضافه کرد: آمریکا جز زور هیچ منطقی نمی‌فهمد. البته رابطه با کشورها لازم است اما این به معنای تسلیم به زور نیست. ما رابطه را نفی می‌کنیم اما تن به عقب‌نشینی‌هایی می‌دهیم که بی‌سابقه است. ما التهابات سال قبل را نیز جریان اشراف می‌دانیم و حقوق و مزد کارگران را امسال کم دادند تا اشراف آرام بشوند. ما با امام خمینی(ره) بیعت کردیم و نه با خط اشرافیت و باید بقیه حساب خود را با جریان و خط اشرافیت روشن کنند. امام (ره) معترض مالکیت و ثروت افراد نبود. 

محجوب با اشاره به شعار امام که گفته بودند «یک موی کوخ نشینان را به کل کاخ نشینان نمی‌دهیم» افزود: ما نیز در مجموعه خانه کارگر در همین راستا حرکت می‌کنیم. انشاالله مراسم نکوداشت کارگر نمونه نیز که متولی آن وزارت کار در دفتر ریاست جمهوری است را با همکاری بیشتر برگزار خواهیم کرد. 

وی در پایان تاکید کرد: حرکت خانه کارگر انتقادی و اعتراضی است و امیدواریم دولت در جریان حرکت انتقادی با ما هماهنگ شود. در حرکت اعتراضی مدیران اجرایی باید بدانند که این حرکت اصیل انتقادی است و جریان‌های اعتراضی ما نباید شامل نیروهای سلطنت طلب، منافق و دیگر گروه‌های ضد انقلاب شود. ما سر حقوق کارگران و فقرا با هیچکس معامله نمی‌کنیم و شکایت از حداقل دستمزد که از طریق تمامی اعضا و ذی‌نفعان در افزایش مزد انجام می‌شود، در همین راستا است. ما امیدواریم حرکت انتقادی ما به تصحیح روند موجود در مورد روابط کار بیانجامد. 

در ادامه این مراسم محمدصادق محسنی کبیر (مدیر روابط عمومی دارالقرآن خانه کارگر) در ادامه این نشست با اشاره به اینکه برای رسیدگی به شکایت کارگران علیه مصوبه مزدی شورای عالی کار نیازمند یک میلیون شکایت به دیوان عدالت اداری هسیتم، گفت: در خانوارهای کارگری ما می‌توانیم برگه‌هایی که برای شکایت از مصوبه مزدی توزیع کنیم که این برگه‌ها آماده شده است و کارگران و همه اعضای خانواده آن‌ها می‌توانند چنین کاری کنند. برای این امر کپی کارت ملی و سایر اسناد لازم نیز باید ارسال شود تا بتوانیم شکایت را ثبت کنیم. 

وی تاکید کرد: چون شکایت ما از مصوبه مزدی ۱۴۰۲ خانوادگی هست، امکان موفقیت کار بسیار بالاتر می‌رود. ما در این رابطه با این کار تنها یک سوم اعضای فعال که تمدید عضویت دارند را مدنظر قرار دادیم که با خانواده خودشان رقم قابل ملاحظه‌ای را شامل می‌شوند. لیست امضاکنندگان البته خودش یک بانک اطلاعاتی قوی برای اقدامات بعدی خانه کارگر نیز ایجاد خواهد کرد که ما در اختیار دبیران اجرایی قرار خواهیم داد. 

در پایان این نشست حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری و معاون دبیرکل خانه کارگر) گفت: ما در خانه کارگر چهار خط قرمز منافع ملی، منافع نظام و انقلاب و حفظ ولایت و رهبری و همچنین منافع کارگران داریم. در این راستا با هیچ دولتی عهد اخوتی نداریم و چه در دولتی که وزیر آن از مجموعه خانه کارگر بود چه در این دولت اعتراضات خود را انجام دادیم. کما اینکه در دولت‌های غیر همراستا نیز زمانی که دولت اقدامی در جهت رنگین شدن سفره کارگران کرده است، همکاری کردیم. 

صادقی اضافه کرد: رهبر انقلاب امسال بر مهار تورم به عنوان شعار سال تاکید کردند اما دستور دولت برای افزایش قیمت خودرو، اقلام اساسی و سایر موارد موجب تحریک تورم می‌شود. ما به جای منطق علمی به سوی اقتصاد دستوری رفتیم. 

وی ادامه داد: ما باید در این حوزه فارغ از جناح‌بندی سیاسی عمل کنیم و هرکس به خط امام و انقلاب عقیده دارد، باید در برابر جریان مشکل‌دار باید باشد که به زیان جامعه کارگری عمل می‌کنند. 

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با اشاره به بحث افزایش سن و سابقه و سهم بیمه کارگر گفت: اگر این اصلاحات پارامتریک استدلال علمی داشت، قابل حمایت بود ولی چنین استدلالی پشت این اقدامات نیست. این اقدامات برخلاف ابلاغیه تامین اجتماعی رهبر انقلاب است. 

صادقی تصریح کرد: توصیه می‌کنیم که همه هیات‌های اجرایی در روز تجدید میثاق کارگران با آرمان‌های امام در تهران و حرم مطهر حضور یابند و اگر ممکن نبود در همان محل حضور خود بزرگداشت برگزار کنند. 

این فعال حقوق بازنشستگان تاکید کرد: یکی از نمایندگان کارگری متاسفانه در یکی از جلسات از کمک‌های مومنانه به بازنشستگان دفاع کرده بود که این اقدام و صحبت بسیار توهین آمیز است زیرا بازنشسته شریفی که تمام عمر خود را با شرافت کار کرده را به صدقه بگیر تقلیل داده است.

وی با اشاره به جایگاه رهبری در دفاع از کارگران گفت: رهبری همواره حامی مستضعفان بودند و این دولت‌ها هستند که با تورم عامل ایجاد اعتراض هستند. 

معاون دبیرکل خانه کارگر با طرح این پرسش که «افزایش ۲۱ درصد حقوق کارگران متوسط بگیر براساس چه مبنایی مطرح شده است؟» اظهار کرد: ما باید با تصحیح سیاست خارجی خود به دنبال رفع تحریم و ورود سرمایه باشیم و دولت در این زمینه نیز اهمال می‌کند. 

صادقی افزود: شعار مهار تورم توسط رهبری یعنی دفاع از جامعه کارگری و فقرا انجام شود. اگر شعارهای سال رهبری در سال‌های اخیر در حوزه تولید عمل می‌شد، امروز ۶۳ درصد سهم اقتصاد کشور بخش غیرمولد نبود و عامل آن‌ عدم توجه به منویات رهبر انقلاب است. 

وی با اشاره به اینکه بحث ۲۵ درصد معوقه متناسب‌سازی قرار است در حکم امسال بازنشستگان مشمول واریز می‌شود و گفته شده از اردیبهشت واریز خواهد شد، اظهار کرد: ما در انتخابات امسال مجلس نیازمند تشکیل یک فراکسیون قوی کارگری داریم و به همین دلیل به کسانی مانند آقای محجوب در مجلس نیاز داریم. 

معاون دبیرکل خانه کارگر با اشاره به اینکه تعیین مزد ۱۴۰۲ برخلاف منویات رهبر معظم انقلاب است، گفت: این میزان دستمزد مقابل تولید قرار خواهد گرفت و رونق را از بین خواهد برد. هیات عمومی دیوان عالی ۷۰ قاضی دارد که رای آن توسط هیچ دولتی قابل نقض نیست. 

صادقی تاکید کرد: نیروهای خانه کارگر باید بدانند که کارمند نیستند و زمان کاری و موقعیت خاص در کار تشکیلاتی معنا ندارد. در رابطه با تمرکززدایی و هماهنگی بیشتر باید انجام شود. در این زمینه دبیران اجرایی مکلف به همکاری با دبیران مناطق هستند و در این فضا هفته کارگر باید گرامی داشته شود.

انتهای پیام/

در نشست دبیران اجرایی خانه کارگر به مناسبت هفته کارگر مطرح شد؛
التهابات اخیر در کشور جنبش اشرافیت بود/ شعار رهبری در مهار تورم یعنی دفاع از کارگران و فقرا/ جریان‌های اعتراضی نباید شامل نیروهای سلطنت طلب، منافق و ضد انقلاب شود
در «اچ.آر مدیا» بخوانید
در نشست دبیران اجرایی خانه کارگر به مناسبت هفته کارگر مطرح شد؛
التهابات اخیر در کشور جنبش اشرافیت بود/ شعار رهبری در مهار تورم یعنی دفاع از کارگران و فقرا/ جریان‌های اعتراضی نباید شامل نیروهای سلطنت طلب، منافق و ضد انقلاب شود
در «اچ.آر مدیا» بخوانید
در نشست دبیران اجرایی خانه کارگر به مناسبت هفته کارگر مطرح شد؛
التهابات اخیر در کشور جنبش اشرافیت بود/ شعار رهبری در مهار تورم یعنی دفاع از کارگران و فقرا/ جریان‌های اعتراضی نباید شامل نیروهای سلطنت طلب، منافق و ضد انقلاب شود
در «اچ.آر مدیا» بخوانید
در نشست دبیران اجرایی خانه کارگر به مناسبت هفته کارگر مطرح شد؛
التهابات اخیر در کشور جنبش اشرافیت بود/ شعار رهبری در مهار تورم یعنی دفاع از کارگران و فقرا/ جریان‌های اعتراضی نباید شامل نیروهای سلطنت طلب، منافق و ضد انقلاب شود
در «اچ.آر مدیا» بخوانید
در نشست دبیران اجرایی خانه کارگر به مناسبت هفته کارگر مطرح شد؛
التهابات اخیر در کشور جنبش اشرافیت بود/ شعار رهبری در مهار تورم یعنی دفاع از کارگران و فقرا/ جریان‌های اعتراضی نباید شامل نیروهای سلطنت طلب، منافق و ضد انقلاب شود
در «اچ.آر مدیا» بخوانید
در نشست دبیران اجرایی خانه کارگر به مناسبت هفته کارگر مطرح شد؛
التهابات اخیر در کشور جنبش اشرافیت بود/ شعار رهبری در مهار تورم یعنی دفاع از کارگران و فقرا/ جریان‌های اعتراضی نباید شامل نیروهای سلطنت طلب، منافق و ضد انقلاب شود
در «اچ.آر مدیا» بخوانید
در نشست دبیران اجرایی خانه کارگر به مناسبت هفته کارگر مطرح شد؛
التهابات اخیر در کشور جنبش اشرافیت بود/ شعار رهبری در مهار تورم یعنی دفاع از کارگران و فقرا/ جریان‌های اعتراضی نباید شامل نیروهای سلطنت طلب، منافق و ضد انقلاب شود
در «اچ.آر مدیا» بخوانید
در نشست دبیران اجرایی خانه کارگر به مناسبت هفته کارگر مطرح شد؛
التهابات اخیر در کشور جنبش اشرافیت بود/ شعار رهبری در مهار تورم یعنی دفاع از کارگران و فقرا/ جریان‌های اعتراضی نباید شامل نیروهای سلطنت طلب، منافق و ضد انقلاب شود
در «اچ.آر مدیا» بخوانید
در نشست دبیران اجرایی خانه کارگر به مناسبت هفته کارگر مطرح شد؛
التهابات اخیر در کشور جنبش اشرافیت بود/ شعار رهبری در مهار تورم یعنی دفاع از کارگران و فقرا/ جریان‌های اعتراضی نباید شامل نیروهای سلطنت طلب، منافق و ضد انقلاب شود
در «اچ.آر مدیا» بخوانید
در نشست دبیران اجرایی خانه کارگر به مناسبت هفته کارگر مطرح شد؛
التهابات اخیر در کشور جنبش اشرافیت بود/ شعار رهبری در مهار تورم یعنی دفاع از کارگران و فقرا/ جریان‌های اعتراضی نباید شامل نیروهای سلطنت طلب، منافق و ضد انقلاب شود
در «اچ.آر مدیا» بخوانید

یادداشت

در نشست دبیران اجرایی خانه کارگر به مناسبت هفته کارگر مطرح شد؛
التهابات اخیر در کشور جنبش اشرافیت بود/ شعار رهبری در مهار تورم یعنی دفاع از کارگران و فقرا/ جریان‌های اعتراضی نباید شامل نیروهای سلطنت طلب، منافق و ضد انقلاب شود
در «اچ.آر مدیا» بخوانید
www.iranhrmedia.com