رسانۀ تخصصی منابع انسانی ایران

همسویی ناگزیر با نسل جدید/راهکار ناگریز مشکلات قدیم

قبلی
بعدی
اچ‌آر مدیا

اچ‌آر مدیا

رسانه تخصصی منابع انسانی ایران
این مطلب از «» بازنشر شده است.

بسیاری از امکانات اولیه زندگی بشر را مهندس عمران می‌سازند و نمی‌توان زندگی راحت و آسان امروزی را بدون آنها تصور کرد. مهندسان عمران بر روی پروژه‌های زیربنایی مانند ساخت فرودگاه‌ها، جاده‌ها، سدها، زهکشی آب طوفان، ساختمان‌ها یا منابع آب نظارت دارند و برنامه ریزی و نگهداری آنها را نیز بر عهده دارند. آنها با ساخت زیرساخت‌ها و امکانات مورد نیاز برای حمل و نقل، دریافت آب، برق و جابجایی کالاها از مکانی به مکان دیگر، به مردم و بشریت کمک می‌کنند.

از این رو، شاهد افزایش تقاضا برای تحصیل و کار در این رشته مهندسی هستیم و با نگاهی به فرصت های شغلی برای مهندسین عمران در سایت کاریابی ایران تلنت می‌توانید میزان تقاضای شرکت‌ها و سازمان‌ها برای مهندسان عمران را نیز مشاهده کنید. برخی از مهندسان عمران برای شرکت‌های دولتی کار می‌کنند و برخی از آنها در شرکت‌های خصوصی و مهندسی مشغول به کار هستند. حتی برخی از آنها خود شرکت‌های مهندسی را راه اندازی می‌کنند تا خدمات خود را به مشتریان ارائه دهند. اما حقوق یک مهندس عمران چقدر است؟ آیا کار در شرکت‌های دولتی و خصوصی و همچنین بزرگ و کوچک بودن شرکت‌ها در میزان دریافتی آنها اثر دارد؟ میزان تجربه چطور؟

در این مقاله ما را همراهی کنید تا درباره حقوق و دستمزد مهندسان رشته عمران بیشتر اطلاعات به دست آورید. رشته مهندسی عمران از جمله رشته‌های آینده‌دار به شمار می‌آید، چرا که نیاز به این امکانات برای انسان هیچ‌وقت پایان ندارد. از این رو، آینده تحصیل برای مهندسی عمران روشن است و می‌توانید از حقوق این رشته در ادامه مطلع شوید.

حقوق مهندس عمران در ایران

درآمد مهندس عمران تمامی ارقام در این مقاله از گزارش بازار کار وب‌سایت ایران سلری، مرجع حقوق و دستمزد، به دست آمده است که آن را در اختیار شما قرار خواهیم داد. طبق اطلاعات منتشر شده برای حقوق مهندس عمران در سایت ایران سلری، میانگین حقوق یک مهندس عمران در ایران در سال ۱۴۰۰، ۹,۱۰۰,۰۰۰ تومان است. حقوق این افراد از ۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان (کمترین) تا ۱۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان (بالاترین) متغیر است. این میانگین حقوق ماهانه در مسیر شغلی برای مهندسی عمران شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا می‌شود. حقوق مهندس عمران در ایران و حتی در دیگر کشورها بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی متغیر است و هر شرکت و کارفرما می‌تواند بنا به خواست خود و مهندس عمران میزان حقوق را مشخص کند. در ادامه مقاله درباره این فاکتورها و تاثیر آنها در میزان حقوق مهندسان عمران صحبت خواهیم کرد.

مقایسه حقوق و دستمزد مهندسان عمران با توجه به سابقه کاری

آنچه در بازار کار دیده می‌شود، نشان می‌دهد که میزان تجربه و سابقه کاری تاثیر بسیار زیادی در میزان دریافتی افراد دارد و مهندسان عمران نیز از این قائله مستثنا نیستند.

  • بر اساس اطلاعات به دست آمده از گزارش حقوق و دستمزد وب‌سایت ایران سلری، یک مهندس عمران با تجربه کمتر از سه سال به طور میانگین در حدود ۲،۲۰۰،۰۰۰ تومان در هر ماه درآمد است. حقوق این افراد از ۱,۸۰۰,۰۰۰ تومان (کمترین) تا ۲,۵۰۰,۰۰۰ تومان (بالاترین) متغیر است.
  • حقوق یک مهندس عمران با سطح تجربه بین سه تا هفت سال به طور میانگین ۹،۳۰۰،۰۰۰ تومان در هر ماه است. حقوق این افراد از ۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان (کمترین) تا ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان (بالاترین) متغیر است.
  • مهندس عمرانی با سابقه کاری بین هفت تا پانزده سال به طور میانگین در حدود ۸،۸۰۰،۰۰۰ تومان حقوق در ماه دریافت می‌کند. حقوق این افراد از ۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان (کمترین) تا ۱۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان (بالاترین) متغیر است.
  • اگر سابقه کاری مهندس عمران پانزده سال به بالا باشد، به طور میانگین ۱۰،۳۰۰،۰۰۰ تومان در ماه دریافت می‌کند. حقوق این افراد از ۶,۰۰۰,۰۰۰ تومان (کمترین) تا ۱۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان (بالاترین) متغیر است.

این اعداد و ارقام تماما توسط افراد شاغل در بازار کار و در گزارش حقوق و دستمزد سایت ایران سلری به دست آمده است و تنها برای رشته عمران صدق می‌کند. برای اینکه بدانید تمامی مشاغل و رده‌های سازمانی در سازمان‌ها چه میزان درآمد دارند، می‌توانید به بخش حقوق و دستمزد در وب‌سایت ایران سلری مراجعه کنید و در آنجا حتی اطلاعات بیشتری در مورد حقوق مهندس عمران به دست آورید.

مقایسه حقوق و دستمزد مهندسان عمران با توجه به میزان تحصیلات

درآمد مهندس عمران

مدرک تحصیلی در برخی شرکت‌ها از مهم‌ترین الزامات به شمار می‌آید و برای عمران داشتن حداقل مدرک لیسانس و مهندسی نیز ضروری است. اما برخی کارفرمایان به دنبال مهندسانی با مدرک بالاتر مانند کارشناسی ارشد و دکترا هستند و این ممکن است روی میزان دریافتی آنها اثر بگذارد. برای کشف تاثیر مدرک تحصیلی رو حقوق مهندسان عمران اطلاعات زیر به شما کمک می‌کند: بر اساس اطلاعات به دست آمده از گزارش حقوق و دستمزد وب‌سایت ایران سلری، میانگین حقوق یک مهندس عمران با مدرک کارشناسی ۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان در هر ماه است. در حالی که شخصی با مدرک کارشناسی ارشد ماهانه ۹,۸۰۰,۰۰۰ تومان حقوق می‌گیرد. این تخمین‌ها تماما تغییر پذیر هستند و کارفرما و مهندس عمران می‌توانند میزان حقوق و دستمزد خود را عنوان کنند و در مورد قیمت آن به توافق برسند.

مقایسه حقوق و دستمزد مهندسان عمران با توجه به نوع شرکت

میزان پرداختی در شرکت‌های دولتی و خصوصی می‌تواند تفاوت‌های بسیاری داشته باشد. به همین منظور مهندسان عمران باید قبل از ورود به شرکت‌های دولتی و خصوصی از میزان پرداختی آنها باخبر شوند تا بتوانند دستمزد مناسب خود را پیشنهاد دهند. بر اساس اطلاعات به دست آمده از گزارش حقوق و دستمزد وب‌سایت ایران سلری، میانگین حقوق یک مهندس عمران در شرکت‌های دولتی ۶,۴۰۰,۰۰۰ تومان در هر ماه است. در حالی یک مهندس عمران در یک شرکت خصوصی ماهانه ۱۰,۱۰۰,۰۰۰ تومان حقوق می‌گیرد. اما برای داشتن حقوق بالاتر در رشته عمران تنها نیاز به تحصیلات، میزان سابقه بالاتر و کار در شرکت‌های خصوصی نیست. توسعه مهارت‌ها از جمله کارهایی است که مهندسان عمران باید در برنامه روزانه خود قرار دهند و در مورد آن جدی عمل کنند.

پنج مهارت برتر مهندس عمران

درآمد مهندس عمران الزامات مهارت برای هر شغل مهندس عمران بر اساس موقعیت شغلی متفاوت است. اما با این حال، هر مهندس عمران باید درک قوی از استانداردها، الزامات و دستورالعمل‌های صنعتی و دولتی داشته باشد. علاوه بر این، مهندسان عمران باید رهبری قوی باشند، دارای توانایی تصمیم‌گیری، مهارت تفکر تحلیلی، مهارت در ریاضی، مهارت سازماندهی، مهارت‌های ارتباطی و مهارت در نگارش و صحبت باشند. پنج مهارت زیر جزو رایج‌ترین و مهم‌ترین مهارت‌ها برای مهندسان در نظر گرفته می‌شوند:

  • ارتباطی
  • تفکر انتقادی
  • رهبری
  • مدیریت پروژه
  • مهارت‌های فنی

آینده شغلی مهندسی عمران

پیش‌بینی می‌شود که استخدام مهندس عمران از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰ به میزان ۸ درصد رشد کند که تقریباً به اندازه میانگین رشد باقی مشاغل است. از این رو، در سال‌های پیش رو عمران نیز در بازار کار جایگاه خود را حفظ خواهد کرد و به رشد خود در کنار باقی مشاغل ادامه خواهد داد.

یک مهندس عمران چقدر درآمد دارد؟
در «اچ.آر مدیا» بخوانید
یک مهندس عمران چقدر درآمد دارد؟
در «اچ.آر مدیا» بخوانید
یک مهندس عمران چقدر درآمد دارد؟
در «اچ.آر مدیا» بخوانید
یک مهندس عمران چقدر درآمد دارد؟
در «اچ.آر مدیا» بخوانید
یک مهندس عمران چقدر درآمد دارد؟
در «اچ.آر مدیا» بخوانید
یک مهندس عمران چقدر درآمد دارد؟
در «اچ.آر مدیا» بخوانید
یک مهندس عمران چقدر درآمد دارد؟
در «اچ.آر مدیا» بخوانید
یک مهندس عمران چقدر درآمد دارد؟
در «اچ.آر مدیا» بخوانید
یک مهندس عمران چقدر درآمد دارد؟
در «اچ.آر مدیا» بخوانید
یک مهندس عمران چقدر درآمد دارد؟
در «اچ.آر مدیا» بخوانید

یادداشت

یک مهندس عمران چقدر درآمد دارد؟
در «اچ.آر مدیا» بخوانید
www.iranhrmedia.com