رسانۀ تخصصی منابع انسانی ایران

همسویی ناگزیر با نسل جدید/راهکار ناگریز مشکلات قدیم

قبلی
بعدی
اچ‌آر مدیا

اچ‌آر مدیا

رسانه تخصصی منابع انسانی ایران
ارزش طول عمر کارمند

ما چندین دهه است که این جمله را شنیده‌ایم که «مردم مهمترین دارایی شما هستند»، اما این به چه معناست؟ به راحتی می توان درک کرد که افراد کسانی هستند که ارزش پیشنهادی و چشم انداز سازمان را ارائه می دهند. با این حال، آیا راهی برای تعیین کمیت این وجود دارد؟ مقدار طول عمر کارمند (ELTV) را وارد کنید که هدف آن کمی کردن و پشتیبان گیری از این بیانیه با داده است.

ELTV یک مفهوم نسبتاً جدید است و اصول آن از یک معیار تجاری شناخته شده تر ناشی می شود: ارزش طول عمر مشتری. این امر ارزش مشتریان را از نظر روابط بلندمدت با تجارت تشخیص می دهد. ELTV با همان اصل کار می کند. ارزش طول عمر کارکنان یک معیار مهم منابع انسانی است. بیایید بحث کنیم که چرا، چه چیزی بر آن تأثیر می گذارد، و چگونه می توانید ELTV را در سازمان خود تقویت کنید.

ارزش طول عمر کارمند چیست؟

ارزش طول عمر کارکنان (ELTV) به ارزش آتی مورد انتظار یک کارمند در یک سازمان اشاره دارد.
• کارمند – هر کسی که در سازمان کار می کند، چه با قرارداد تمام وقت یا پاره وقت، و غرامت رسمی دریافت کند.
• مادام العمر – این کل مدت رابطه کاری کارکنان با سازمان است.
ارزش بالای طول عمر کارکنان تأثیر مثبتی بر نتایج کسب و کار دارد، زیرا کارکنان واقعاً برای سازمان ارزش دارند.
نمودار زیر نحوه تفسیر ELTV را نشان می دهد. محور X نشان دهنده زمان و محور Y خروجی کارکنان را نشان می دهد. ناحیه زیر منحنی ELTV است:

ELTV کاملاً شبیه مفهومی در بازاریابی است که به عنوان ارزش طول عمر مشتری (CLV یا CLTV) شناخته می شود – یک ارزش اقتصادی که مشتری برای کسب و کار به ارمغان می آورد. این معیار فقط یک خرید مشتری نیست، بلکه ارزش مشتری در کل رابطه است. به طور مشابه، ارزش مشارکت های یک کارمند در کل رابطه کاری و مدت زمان اندازه گیری می شود.
برچسب “شروع” روی نمودار نشان می دهد که یک کارمند از نظر فنی “سهم منفی” به سازمان می دهد. این برای نشان دادن هزینه های صرف شده برای استخدام کارمند است. از آنجا، خط از ورود یک کارمند به نقطه مشارکت کارمند بالا می رود. با گذشت زمان، خط و ارزش یک کارمند افزایش می یابد تا زمانی که کارمند آن را ترک کند.

چرا ELTV یک معیار مهم منابع انسانی است؟

• برآورد ROI سرمایه انسانی – نظارت بر داده های ELTV منجر به تصمیمات قوی تری برای سرمایه انسانی و در نتیجه بازگشت سرمایه بیشتر می شود. سازمان شما می‌تواند مجموعه‌های داده‌های مقایسه‌ای را برای درک مسیر بهینه برای مشارکت استخدام‌کنندگان جدید ایجاد کند و در نتیجه فرهنگ قوی‌تری از ارتباط و حفظ ایجاد کند.
• ایجاد یک مورد تجاری برای سرمایه گذاری در افراد – داده های ELTV اطلاعات لازم و دیدگاه تازه ای را برای نشان دادن اهمیت یادگیری و توسعه در اختیار شما قرار می دهد. شما می‌توانید «هزینه‌های» توسعه کارکنان را به عنوان یک «سرمایه‌گذاری» با تأثیر تجاری ملموس نشان دهید.
• درک چرخه عمر کارکنان – ELTV درک روشنی از زمان و نحوه ارائه ورودی به جنبه های مختلف شغلی یک کارمند در سازمان ارائه می دهد. استخدام، سوار شدن، توسعه، و خارج کردن هواپیما را باز می کند – و داده هایی را در هر یک از این تقاطع ها برای بهینه سازی آن ارائه می دهد.
چه چیزی ELTV را تحت تاثیر قرار می دهد؟
چند عامل وجود دارد که تأثیر قابل توجهی بر ELTV دارد:

شبانه روزی

یک برنامه به خوبی تثبیت شده به کارکنان این امکان را می دهد که سریعتر به سازمان کمک کنند و همچنین احتمال حفظ طولانی مدت را افزایش می دهد. مطالعه‌ای توسط گارتنر نشان می‌دهد که ورود موفقیت‌آمیز می‌تواند عملکرد کارکنان را تا 15 درصد بهبود بخشد و احتمال تلاش‌های اختیاری را تا 20 درصد افزایش دهد. علاوه بر این، یک برنامه موفقیت آمیز ورود به کار که منجر به کارمندان متعهد می شود به این معنی است که آنها 9 برابر کمتر احتمال دارد که آنها را ترک کنند.

آموزش و توسعه

یک برنامه توسعه بهینه کارکنان منجر به رشد بلندمدت در یک سازمان می شود و ارزش مشارکت کارکنان را افزایش می دهد. شرکت ها تنها کسانی نیستند که برای آموزش ارزش قائل هستند. آمار یادگیری و توسعه گویای همه چیز است: 94٪ از کارمندان می گویند که اگر کارفرما برای یادگیری و توسعه آنها سرمایه گذاری کند، مدت بیشتری در سازمان می مانند.

استخدام کردن

یک استراتژی موثر جذب و جذب استعداد باید از ابتدای سفر کارمند به خروجی بالاتری منجر شود. استخدام جدید همچنین ایده ها و انرژی جدید را با خود به همراه می آورد و متعاقباً می تواند مشارکت اعضای تیم را بهبود بخشد. یک مطالعه توسط McKinsey & Co نشان داد که استخدام یک کارمند برتر 67 درصد بهره وری و سود بیشتری را به همراه دارد.

تمرین های مدیریتی

شیوه های مدیریت قوی به شدت با سهم کارکنان و نرخ حفظ و متعاقبا تأثیر مثبت بر تلویزیون مرتبط است. یک مطالعه توسط گالوپ نشان می دهد که کیفیت مدیران عامل 70 درصد واریانس در تعامل تیم است.

تجربه کارمند

کارمندان تمام جنبه های چرخه/نمودار ELTV را تجربه می کنند. با جذب و توسعه کارکنان، سازمان ها می توانند مشارکت کارکنان را مدیریت کنند.
طراحی برای تأثیرگذاری به شما این امکان را می دهد که به طور خاص عملکرد کارکنان را بهینه کنید و حداکثر نتایج را به دست آورید. هر چه تجربه کارمند در طول مدت تصدی در شرکت شما بیشتر باشد، احتمال اینکه آنها عملکرد و کمک به سازمان داشته باشند بیشتر است.

نحوه اندازه گیری ELTV

برای درک چگونگی اندازه گیری ELTV، اجازه دهید دو سناریو را در نظر بگیریم.
استیسی برای سازمانی کار می کند که شیوه های منابع انسانی کاملاً پیشرفته ای دارد. هر سال، آنها به طور مداوم به عنوان یکی از بهترین کارفرمایان برای کار در رتبه بندی قرار می گیرند. از سوی دیگر، آدام برای سازمانی کار می کند که به فرهنگ کاری سمی و شیوه های ضعیف منابع انسانی معروف است. ELTV آنها در نمودار زیر رسم شده است:

بیایید هر یک از جنبه های نمودار را برای درک نحوه اندازه گیری ELTV تجزیه کنیم.

استخدام و پذیرش

از روزی که یک کارمند استخدام می شود، برای سازمان هزینه می کنند که در خروجی منفی نمایش داده شده منعکس می شود. سپس یک سازمان شروع به نصب یک نفر می کند و اندازه می گیرد که آن کارمند چقدر سریعتر می تواند به سازمان کمک کند.
به مثال بازگردیم، استیسی تجربه ای استثنایی از ورود به هواپیما داشت. او در یک برنامه قبل از ورود به سیستم شرکت کرد و حتی قبل از شروع کار با فرهنگ و روش کار شرکت آشنا شد. همه در سازمان از او استقبال کردند و او یک برنامه شخصی سازی شده و سفارشی دریافت کرد.
از سوی دیگر، زمانی که آدام در محل کار خود شروع به کار کرد، همه چیز به هم ریخته بود. او هیچکدام از ابزارها را نداشت تا بتواند در چند هفته اول کارآمد باشد. در نتیجه، استیسی توانست تا 30 درصد سریع‌تر عمل کند و نتایج را به دست آورد و همچنین خیلی زودتر وارد سفر شغلی خود با سازمان شد.
تجربه کارمند
به دنبال همین مثال، استیسی اجازه دارد در برخی روزها از راه دور کار کند و به نگرانی های او گوش داده و به آنها رسیدگی می شود. او به طور منظم بازخوردهای مربیگری و عملکرد را دریافت می کند و اهداف او با اهداف سازمان هماهنگ است. از سوی دیگر، آدام تجربه کارمندی ضعیفی دارد و مدیریت خرد منجر به افزایش استرس و فرسودگی شغلی می شود. در نتیجه، استیسی تا 50 درصد از آدام بهتر عمل می کند و در نتیجه سهم قابل توجهی دارد.

آموزش و توسعه

مشابه تجربه قبلی، استیسی با فرصت‌های یادگیری رسمی و غیررسمی، مانند چرخش شغلی و دسترسی به انبوهی از مربیان، مربیان، و کتابخانه‌ای از منابع ارائه می‌شود. از سوی دیگر، آدام فقط فرصت های یادگیری الکترونیکی را در اختیار دارد اما به انجام کار بیشتر تشویق نمی شود. در نتیجه، استیسی می‌تواند با مهارت‌های تازه به‌دست‌آمده کارهای بیشتری انجام دهد، در حالی که اجراهای آدام در سطح بالایی قرار دارند.
متعاقبا، آدام تصمیم می گیرد سازمان را ترک کند و مدت تصدی در سازمان بسیار کوتاهتر از استیسی است. تفاوت در تأثیرات اینها را می توان در یک دوره زمانی تعمیم داد.

به عنوان مثال، نصب Stacy به عملکرد 30٪ بیشتر منجر شد. در طول یک سال، این تفاوت در ارزش 36000 دلار است. در عرض دو سال، این مبلغ به 72000 دلار افزایش می یابد.
تجربه کارمند عالی Stacy همچنین منجر به اختلاف درآمد 60000 دلار در سال و 120000 دلار در طول دو سال می شود.
بنابراین، هیچ “محاسبه محکم” برای ELTV وجود ندارد. در عوض، شما باید ارزش و واریانس تولید شده در هر عامل در ELTV را درک کنید.
برای افزایش ارزش طول عمر کارکنان چه کاری می توانید انجام دهید؟

بهبود شیوه‌های کارکنان شما به افزایش ارزش طول عمر کارکنان در سازمان شما کمک زیادی می‌کند.
• ایجاد یک فرآیند استخدام و گزینش قوی – کارکنانی که مناسب سازمان شما هستند و بالعکس، احتمال بیشتری دارد که مدت بیشتری در کنار شما بمانند، اما بهره وری بیشتری نیز داشته باشند و عملکرد بهتری داشته باشند. یک فرآیند استخدام خوب مستلزم داشتن یک پیشنهاد ارزش کارمند قوی است. شما باید این را با یک استراتژی منبع یابی هوشمند و یک چشم انداز روشن از نوع نامزدهایی که می خواهید جذب کنید، همراه کنید. قبل از منبع یابی، پروفایلی از نامزد ایده آل ایجاد کنید و بر این اساس منبع یابی و جذب نیرو را آغاز کنید.
• تمرکز بر سوار شدن – یک فرآیند سوار شدن با کیفیت بالا که با قبل از سوار شدن به هواپیما و جهت گیری شغلی شروع می شود، به کارمندان شما کمک می کند تا سریعتر بهره ور شوند. در محیط کاری که به طور فزاینده ای از راه دور می شود، حتما از ویدیو برای معرفی حضوری استفاده کنید. روی خودکارسازی وظایف اداری مورد نیاز برای استخدام کارمند (فناوری، کاغذبازی، تجهیزات و غیره) تمرکز کنید تا بتوانید روی موارد ضروری تمرکز کنید. یعنی فرصت هایی برای ملاقات با همکاران و با ذینفعان مربوطه.
• در آموزش سرمایه گذاری کنید – آموزش هدفمند، توسعه رهبری، زمان اختصاصی یادگیری همه اینها به شما کمک می کند تا ELTV را بهبود بخشید. داشتن یک رویکرد ترکیبی (دیجیتال و کلاس درس) برای یادگیری همیشه به سازمان کمک می کند. با این حال، مهمترین جنبه توسعه فرهنگ یادگیری از بالا به پایین است. بسیاری از سازمان ها به منابع فراوانی دسترسی دارند، اما بسیاری از آنها بلااستفاده می مانند. اگر به طور هدفمند فضا و زمان برای این فعالیت ها ایجاد کنید، یادگیری موثرتر می شود و ارزش مشارکت نیروی کار شما افزایش می یابد.
• مدیران خود را توسعه دهید – همه ما شنیده ایم که کارمندان شغل خود را ترک نمی کنند. آنها مدیران را ترک می کنند. مدیران خود را به گونه ای توسعه دهید که بتوانند به کارکنان خود کمک کنند بهترین عملکرد خود را داشته باشند و در سازمان شما بمانند. هرچه مدیران توسعه یافته تر باشند، ELTV برای همه کارکنان بیشتر است.
• روی تجربه کارمند خود کار کنید – در طول چرخه زندگی کارمندان، روی لحظات مهم تمرکز کنید. سازمان‌هایی که امتیاز پروموتر خالص کارکنان (eNPS) بالاتری دارند، احتمالاً کارکنانی با عملکرد بالاتر دارند که در نتیجه درآمد و بهره‌وری بیشتری را به همراه خواهد داشت. درک این نکته مهم است که هر فردی متفاوت است و بنابراین تجربیات کارمندان آنها نیازمند راه حل های مناسب است.
• ایجاد یک فرهنگ شرکتی فراگیر – در چنین محیط کاری فراگیر، کارکنان شما احساس ارزشمندی، احترام و قدردانی می کنند. تنوع منجر به ایده‌ها و نوآوری‌های بیشتر می‌شود، که به نوبه خود فرصت‌های بیشتری را برای کارکنان ایجاد می‌کند تا «پروژه‌های کششی» دریافت کنند – جایی که آنها به دلیل پیچیدگی کار و نه حجم کار به چالش کشیده می‌شوند. مشارکت های فردی کارکنان، به این ترتیب، بیش از همیشه بهینه شده است.
• استراتژی غرامت و مزایا قوی داشته باشید – زمانی که کارمندان احساس می کنند برای کاری که انجام می دهند به طور منصفانه پاداش دریافت می کنند، انگیزه بیشتری خواهند داشت، درگیر می شوند و احتمالاً باقی می مانند. این امر مستلزم چشم‌اندازی جامع از حقوق و مزایا است تا در بازار رقابتی باقی بماند و همچنین استعدادهای برتر خود را حفظ کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارزش مادام العمر کارمند: همه آنچه که باید بدانید
در «اچ.آر مدیا» بخوانید
ارزش مادام العمر کارمند: همه آنچه که باید بدانید
در «اچ.آر مدیا» بخوانید
ارزش مادام العمر کارمند: همه آنچه که باید بدانید
در «اچ.آر مدیا» بخوانید
ارزش مادام العمر کارمند: همه آنچه که باید بدانید
در «اچ.آر مدیا» بخوانید
ارزش مادام العمر کارمند: همه آنچه که باید بدانید
در «اچ.آر مدیا» بخوانید
ارزش مادام العمر کارمند: همه آنچه که باید بدانید
در «اچ.آر مدیا» بخوانید
ارزش مادام العمر کارمند: همه آنچه که باید بدانید
در «اچ.آر مدیا» بخوانید
ارزش مادام العمر کارمند: همه آنچه که باید بدانید
در «اچ.آر مدیا» بخوانید
ارزش مادام العمر کارمند: همه آنچه که باید بدانید
در «اچ.آر مدیا» بخوانید
ارزش مادام العمر کارمند: همه آنچه که باید بدانید
در «اچ.آر مدیا» بخوانید

یادداشت

ارزش مادام العمر کارمند: همه آنچه که باید بدانید
در «اچ.آر مدیا» بخوانید
www.iranhrmedia.com