رسانۀ تخصصی منابع انسانی ایران

همسویی ناگزیر با نسل جدید/راهکار ناگریز مشکلات قدیم

قبلی
بعدی

چه در زمینه منابع انسانی تازه‌کار باشید و چه به دنبال فرصت‌های بیشتری برای توسعه شغلی در زمینه منابع انسانی باشید، دانستن عناوین شغلی مختلف در این حوزه کاری، همیشه برایتان مفید خواهد بود.

در این مقاله، برخی از رایج‌ترین عناوین شغلی برای منابع انسانی، رقم دستمزد دلاری برای هر‌یک از آنها و آنچه که برای رسیدن به آنجا باید انجام دهید را شرح خواهیم داد.

 

منابع انسانی چیست؟

واحد منابع انسانی، به سازمان این توانایی را می‌دهد تا از با ارزش‌ترین دارایی خود یعنی افرادش، مراقبت کند. متخصصان منابع انسانی در فرایند استخدام، مدیریت عملکرد، یادگیری و توسعه و بسیاری موارد دیگر مشارکت دارند.

منابع انسانی از رشته‌هایی است که با سرعتی خیره‌کننده در حال رشد است. از سال ۲۰۲۲، کل اندازه بازار مدیریت منابع انسانی و منافع در ایالات متحده به ۸۷.۳ میلیارد دلار رسیده است.

با پیش‌بینی رشد ۱۰ درصدی مشاغل منابع انسانی تا سال ۲۰۳۰، امکانات بی‌پایانی برای هر کسی که به دنبال توسعه بیشتر شغل خود در زمینه منابع انسانی است، فراهم است. در زیر، خلاصه‌ای از برخی عناوین شغلی رایج و به سرعت در حال رشد منابع انسانی آورده‌ایم. عناوین مختلف شغلی منابع انسانی بسیار گسترده هستند، و مسیرهای شغلی مختلفی وجود دارد که می‌توانید در مسیر رشدتان در زمینه منابع انسانی، انتخابشان کنید.

 

۱. کارشناس منابع انسانی

شرح شغل

کارشناس منابع انسانی کسی است که وظایف خاص این زمینه، مانند استخدام، آموزش و توسعه، پاداش و مزایا یا روابط کارکنان را بر عهده دارد.

معمولاً یک کارشناس منابع انسانی در فرایند جذب و استخدام، آموزش و توسعه و روابط کارکنان مشارکت دارد. متخصص منابع انسانی موفق باید جزئیات محور، داده محور و اخلاق مدار باشد. باید در زمینه‌های مختلف منابع انسانی دانش داشته باشد و مهارت‌های اصلی مانند مدیریت تعارض، برقراری ارتباط و حمایت از افراد را داشته باشد.

میزان درآمد

میانگین حقوق یک متخصص منابع انسانی بین ۲۱۰۰۰ تا ۸۷۰۰۰ دلار در سال است.

چگونه یک متخصص منابع انسانی شویم

دریافت مدرک لیسانس در منابع انسانی یا مدیریت بازرگانی را در نظر داشته باشید. اگر فرصت و امکان آن برایتان فراهم نیست، می‌توانید در دوره‌های آموزشی معتبر شرکت کنید و از آن موسسات گواهی‌نامه دریافت کنید، تا به این ترتیب اعتبار و مهارت‌های لازم را به‌دست آورید.

 

۲. مسئول هماهنگی‌های واحد منابع انسانی

شرح شغل

مسئول هماهنگی‌های واحد منابع انسانی در شرکت‌های کوچک تا متوسط ممکن است کل چرخه عمر کارکنان را مدیریت کند. در سازمان‌های بزرگ‌تر، نقش هماهنگ‌کننده منابع انسانی تخصصی‌تر است و بر حوزه‌های خاصی از منابع انسانی مانند استخدام، مدیریت مزایا یا روابط کارکنان تمرکز می‌کند. این نقش به مهارت‌های ارتباطی عالی، توجه به جزئیات و توانایی انجام چند کار و اولویت‌بندی موثر کارها نیاز دارد.

میزان درآمد

درآمد یک هماهنگ‌کننده منابع انسانی معمولاً بین ۴۱۶۱۰ تا ۶۰۱۵۸ دلار در سال است.

چگونه مسئول هماهنگی‌های واحد منابع انسانی شویم

ممکن است به مدرک لیسانس در منابع انسانی، مدیریت بازرگانی یا رشته‌های مرتبط نیاز داشته باشید. با این حال، کارفرمایان بسیاری به جای مدرک، گزینه‌هایی را با تجربه یا تحصیلات معادل در نظر می‌گیرند.

علاوه بر این، گواهینامه‌های منابع انسانی، مانند برنامه گواهی یادگیری و توسعه یا برنامه گواهی توسعه سازمانی، برای نشان دادن دانش و تخصص شما در زمینه منابع انسانی بسیار سودمند خواهد بود.

 

۳. تحلیلگر منابع انسانی

شرح شغل

تحلیلگر منابع انسانی داده‌های منابع انسانی را جمع‌آوری، تجزیه‌و‌تحلیل و گزارش می‌کند تا به کمک آنها توصیه‌هایی در مورد مسائل مربوط به افراد، به مدیریت ارشد ارائه دهد. آنها همچنین به رهبری منابع انسانی در مسائل مربوط به کارکنان یا تسهیل اجرای ابتکارات جدید کمک می‌کنند.

آنها برای موفقیت در کارشان باید مهارت‌های تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها و همچنین مهارت کار با MS Excel را بدانند. همچنین باید با سیستم‌ها و ابزارهای HRIS مانند Tableau، PowerBI، SAP و غیره آشنا باشند. علاوه بر آن، یک تحلیلگر منابع انسانی باید مهارت‌های نرمی مانند هوش تجاری، مهارت‌های ارتباطی و مشاوره، مهارت‌های مدیریت روابط، و تخصص منابع انسانی داشته باشد. 

میزان درآمد

میانگین درآمد یک تحلیلگر منابع انسانی از ۵۱۰۰۰ تا ۶۸۰۰۰ دلار در سال متغیر است.

چگونه یک تحلیلگر منابع انسانی شویم

معمولاً به پیشینه‌ای در مدیریت منابع انسانی یا روانشناسی صنعتی و سازمانی نیاز دارید. شرکت‌ها همچنین سوابق کاری افرادی که پیشینه‌های اقتصادی، آماری یا تحلیلی داشته باشند را هم بررسی می‌کنند.

 

۴. مدیریت منابع انسانی

شرح شغل

مدیر منابع انسانی، رهبری و هدایت واحد منابع انسانی را برعهده دارد. مدیر منابع انسانی در سازمان‌های بزرگ با عنوان شریک تجاری ارشد نیز نامیده می‌شود.

چگونه مدیر منابع انسانی شویم

داشتن مدرک لیسانس در منابع انسانی یا رشته‌های مرتبط، اغلب شرط استاندارد برای این نقش است. همچنین باید تجربه اثبات شده‌ای در مدیریت منابع انسانی داشته باشید.

کار یک مدیر منابع انسانی شامل جذب و استخدام کارکنان جدید، ایجاد و اجرای سیاست‌های شرکت و توسعه برنامه‌های آموزشی است. یک مدیر منابع انسانی به تخصص در حوزه منابع انسانی، همراه با مهارت‌های نرمی مانند تفکر انتقادی و استراتژیک، هوش تجاری، مهارت رهبری و توانایی حل مسئله نیاز دارد.

میزان درآمد

میانگین درآمد یک مدیر منابع انسانی از ۶۷۰۰۰ تا ۸۲۰۰۰ دلار متغیر است.

چگونه متخصص استعدادیابی شویم

برای این نقش اغلب به مدرک لیسانس منابع انسانی، بازرگانی یا یک رشته مرتبط نیاز است. مانند بسیاری از نقش‌های منابع انسانی، سازمان ها نیز به جای مدرک، تجربه کاری یا گواهینامه‌های معادل را می پذیرند.

 

۵. کارشناس جذب و  استعدادیابی

شرح شغل

کارشناس جذب و استعدادیابی متخصص در یافتن، ارزیابی و جذب متقاضیانی هستند که خواسته‌های سازمان و کارکنان را برآورده می‌کنند. آنها مالک کل چرخه استخدام هستند.

وظایف یک کارشناس جذب و استعدادیابی شامل تهیه شرح شغل، شناسایی و معرفی کارکنان و غربالگری داوطلب‌ها، هماهنگی و انجام مصاحبه، مشاوره به مدیران استخدام، پیگیری و انجام فرایند ورود و جای‌گیری عضو جدید در سازمان و غیره است. این نقش مستلزم تخصص در این زمینه، درک کامل قوانین استخدامی و تجربه کار با سیستم‌های پیگیری متقاضی است. کارشناس جذب و استعدادیابی، همچنین باید داده‌محور باشد، مهارت‌های ارتباطی خوبی داشته‌ باشد و قادر به ایجاد روابط باشد.

میزان درآمد

انتظار می‌رود، درآمد سالانه یک کارشناس استعدادیابی بین ۶۰۰۰۰ تا ۷۳۰۰۰ دلار باشد.

چگونه به یک متخصص استعدادیابی تبدیل شویم

برای این نقش معمولاً به مدرک لیسانس در رشته منابع انسانی، بازرگانی یا رشته‌ای دیگر نیاز است. مانند بسیاری از نقش‌های دیگر منابع انسانی، سازمان‌ها نیز به‌جای مدرک، تجربه‌کاری یا گواهینامه‌های معادل را می‌پذیرند.

 

۶- مسئول تامین و برقراری تنوع، برابری، همه‌پذیری و تعلق (DEIB) 

شرح شغل

مسئول تامین و برقراری تنوع، برابری، همه‌پذیری و تعلق (DEIB) برای ترویج برابری و کاهش تبعیض در محیط کار تلاش می‌کند. با وجود آنها می‌توان از برخورد برابر و دسترسی عادلانه به خدمات در سراسر سازمان مطمئن شد. همچنین به توسعه فرهنگ و سیاست‌های شرکت در راستای افزایش احساس تعلق و همکاری کارکنان کمک می‌کنند.

برای موفقیت در این نقش سازمانی، بایستی مهارت‌هایی برای هدایت فرهنگ و رفاه، تغییر مسیر، تعامل با افراد و مشورت با رهبران تجاری در مورد مسائل مربوط به تامین و برقراری تنوع، برابری، همه‌پذیری و تعلق (DEIB) داشته باشید. شما همچنین به همدلی، هوش هیجانی و تعهد به ارتقای تنوع و همه‌پذیری نیاز دارید.

میزان درآمد

انتظار می‌رود، درآمد سالانه مسئول تامین و برقراری تنوع، برابری، همه‌پذیری و تعلق (DEIB) بین ۴۶۰۰۰ تا ۵۷۰۰۰ دلار باشد.

چگونه به جایگاه مسئول تامین و برقراری تنوع، برابری، همه‌پذیری و تعلق (DEIB) برسیم

سازمان‌ها اغلب به دنبال افراد حرفه‌ای با مدرک لیسانس در منابع انسانی، مدیریت بازرگانی یا رشته‌های مرتبط هستند. برخی از شرکت‌ها حتی ممکن است نیاز به مدرک کارشناسی ارشد داشته باشند. 

 

۷. کارشناس حقوق و مزایا

شرح شغل

کارشناس حقوق و مزایا مسئول مدیریت دستمزد و پاداش کارکنان است. از جمله مسئولیت‌های او توسعه ابتکارات در زمینه حقوق و مزایا، تجزیه‌و‌تحلیل روندهای بازار حقوق و مزایا، و کمک به شرکای تجاری منابع انسانی و مدیران در مسائل مربوط به حقوق و مزایا است.

این نقش مستلزم آگاهی از مزایا و پاداش‌ها، بازار کار، طراحی سازمانی و مدیریت عملکرد است. کارشناس حقوق و مزایا همچنین باید تحلیل‌گر و جزئیات‌گرا باشد و بتواند مشارکت کارکنان را بهبود دهد.

میزان درآمد

انتظار می‌رود، درآمد سالانه کارشناس حقوق و مزایا، بین ۴۸۰۰۰ تا ۵۹۰۰۰ دلار باشد.

چگونه به جایگاه کارشناسی حقوق و مزایا برسیم

مانند بسیاری از نقش‌های دیگر منابع انسانی، در بیشتر موارد لازم است که مدرک لیسانس در منابع انسانی یا یک رشته مرتبط داشته باشید تا در این جایگاه استخدام شوید. با این حال، اگر فرصتی برای ادامه تحصیل ندارید، دریافت گواهینامه نیز گزینه خوبی برای افزایش تخصص شما است.

 

۸. متخصص داده‌های منابع انسانی 

شرح شغل

متخصص داده‌های منابع انسانی از نظریه و روش‌های آماری برای جمع‌آوری، تجزیه‌و‌تحلیل و خلاصه کردن داده‌های منابع انسانی استفاده می‌کند. او از این داده‌ها برای پیش‌بینی استفاده می‌کند و به رهبران کسب‌وکار توصیه‌های عملی در مورد مسائل مربوط به افراد ارائه می‌کند.

یک متخصص داده منابع انسانی موفق باید داده‌محور و هدف‌گرا باشد. همچنین باید درک عمیقی از تکنیک‌های تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها داشته باشد، بتوانند با پایگاه‌های داده مختلف کار کند و به برنامه‌هایی مانند MS Excel، Tableau یا PowerBI تسلط خوبی داشته باشد.

میزان درآمد

انتظار می‌رود درآمد سالانه یک متخصص داده‌های منابع انسانی از ۹۳۰۰۰ دلار تا ۱۱۴۰۰۰ دلار متغیر باشد.

چگونه به جایگاه متخصص داده منابع انسانی برسیم

این نقش اغلب به حداقل مدرک لیسانس در علوم داده، آمار، علوم کامپیوتر یا یک رشته مرتبط نیاز دارد. بسیاری از سازمان‌ها متقاضیان با مدرک کارشناسی ارشد را ترجیح می‌دهند. شما همچنین به تجربه کاری مرتبط در تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها، مدل سازی و تجسم نیاز دارید.

دریافت گواهی در People Analytics نیز شیوه مناسبی برای نشان دادن دانش خود در زمینه منابع انسانی است. 

 

۹. مدیر یادگیری و توسعه

شرح شغل

مدیر یادگیری و توسعه (L&D)، بر آموزش و توسعه حرفه‌ای همه کارکنان یک سازمان نظارت می‌کند.

شرح شغل مدیر یادگیری و توسعه شامل توسعه و اجرای استراتژی‌های یادگیری، طراحی برنامه‌های آموزشی مختلف، ارزیابی موفقیت آموزش و مدیریت توسعه تیم منابع انسانی است. این نقش فراتر از تخصص یادگیری و توسعه، به مهارت‌های ارتباطی عالی، هوش تجاری، مهارت‌های بین فردی و مهارت‌های فنی نیاز دارد.

میزان درآمد 

انتظار می‌رود درآمد سالانه یک مدیر یادگیری و توسعه بین ۷۹۰۰۰ تا ۹۷۰۰۰ دلار باشد.

چگونه به جایگاه مدیر یادگیری و توسعه برسیم

اکثر سازمان‌ها به مدرک لیسانس در رشته‌های منابع انسانی، روانشناسی، آموزش، تجارت، یا رشته‌های مرتبط نیاز دارند. گواهینامه برای این نقش الزامی نیست، اما راهی عالی برای نشان دادن تخصص شماست. 

 

۱۰. سرپرست منابع انسانی دیجیتال

شرح شغل

سرپرست بخش منابع انسانی دیجیتال، مسئول طراحی، پیاده‌سازی و انتخاب پلتفرم‌ها و راه‌حل‌های دیجیتالی منابع انسانی است. او مسئولیت تحول دیجیتال منابع انسانی برای بهبود فرآیندهای منابع انسانی و تجارب کارکنان را برعهده دارد و راه‌حل‌های دیجیتالی جدیدی در راستای دستیابی  کسب‌و‌کار به اهدافش، ارائه می‌دهد.

این نقش به تخصص دیجیتال قوی و دانش عمیق منابع انسانی نیاز دارد. سرپرست بخش منابع انسانی دیجیتال همچنین باید مهارت‌های ارتباطی و رهبری خوبی داشته باشد و هوش تجاری عالی داشته باشد.

میزان درآمد

انتظار می‌رود سرپرست بخش منابع انسانی دیجیتال ۱۰۲۰۰۰ تا ۱۲۵۰۰۰ دلار دستمزد دریافت کند.

چگونه به جایگاه سرپرست بخش منابع انسانی دیجیتال برسیم

برای ایفای این نقش، به مدرک لیسانس یا کارشناسی ارشد در بازاریابی دیجیتال، فناوری اطلاعات، مدیریت منابع انسانی یا یک رشته مرتبط نیاز دارید. همچنین به تجربه رهبری پروژه‌های دیجیتال، مدیریت تیم‌ها و اجرای استراتژی‌های دیجیتال نیاز دارید.

 

۱۱. متخصص عمومی منابع انسانی

شرح شغل

متخصص عمومی منابع انسانی معمولاً در یک شرکت در حال رشد کار می‌کند و مسئولیت وظایف مختلف منابع انسانی مانند استخدام، حقوق و مزایا، و مدیریت منابع انسانی را بر عهده دارد.

در یک مدل شراکت تجاری منابع انسانی، متخصص عمومی منابع انسانی در مشارکت با مدیران به شرکای تجاری منابع انسانی کمک می‌کند. در جایی که شرکای تجاری منابع انسانی وجود نداشته باشند، متخصص عمومی منابع انسانی مستقیماً با رهبران کسب‌و‌کارها کار می‌کند و مالکیت بخش بیشتری را به عهده می‌گیرد. برای برتری در این نقش، متقاضی باید هوش تجاری عالی داشته باشد، داده‌محور باشد، از کارمندان حمایت کند، مهارت‌های مدیریت ریسک داشته باشد و روابط کاری را درک کند.

میزان درآمد

انتظار می‌رود درآمد متخصص عمومی منابع انسانی بین ۵۳۰۰۰ تا ۷۳۰۰۰ دلار باشد.

چگونه در جایگاه یک کارشناس عمومی منابع انسانی قرار گیریم

به مدرک لیسانس در منابع انسانی، مدیریت بازرگانی یا رشته‌های مرتبط نیاز دارید. با این حال، به جای آموزش رسمی، همچنین سازمان‌ها به دنبال داوطلبانی هستند که دارای تجربه و گواهینامه‌های مشابه باشند.

 

۱۲. مدیر ارشد استعدادیابی

شرح شغل

همچنین به عنوان رئیس جذب استعدادها شناخته می‌شود؛ مدیر ارشد استعدادیابی بر استراتژی جذب استعدادها در یک سازمان، به ویژه برای نقش‌های ارشد نظارت می‌کند. آنها بر اساس نیازهای سازمان و برنامه‌ریزی نیروی کار، عرضه و تقاضای استعداد را، از ابتدا تا پایان، مدیریت می‌کنند.

مدیر ارشد استعدادیابی باید درک عمیقی از جذب استعداد و توسعه داشته باشد. همچنین تفکر استراتژیک و مهارت‌های رهبری و ارتباطی داشته باشد و همچنین انتظار می‌رود داده‌محور و با قدرت سازگاری بالا باشد.

میزان درآمد

درآمد سالانه مدیر ارشد استعدادیابی بین ۱۱۶۰۰۰ تا ۱۴۲۰۰۰ دلار است.

چگونه در جایگاه مدیر ارشد استعدادیابی قرار گیریم

سازمان‌ها معمولاً به دنبال افرادی هستند که دارای مدرک لیسانس یا کارشناسی ارشد در مدیریت منابع انسانی، مدیریت بازرگانی یا رشته‌های مرتبط باشند. همچنین به حداقل ۱۰ سال تجربه در مدیریت استعدادها یا منابع انسانی، با حداقل ۵ سال تجربه کاری در نقش رهبری نیاز دارید.

علاوه بر این، اکثر مدیران ارشد استعدادیابی دارای گواهینامه‌های منابع انسانی هستند. 

 

۱۳. شریک تجاری منابع انسانی

شرح شغل

شریک تجاری منابع انسانی (HRBP)، رابط استراتژیک بین منابع انسانی و کسب‌و‌کار است. آنها مستقیماً با مدیران واحدها کار می‌کنند تا به سازمان در رسیدن به اهداف استراتژیک خود کمک کنند. آنها همچنین در مورد اجرای سیاست‌ها، شیوه‌ها و فرآیندهای منابع انسانی به سازمان مشاوره می‌دهند.

این نقش سازمانی مستلزم هوش تجاری، تفکر استراتژیک، مدیریت تغییر و مهارت‌های مدیریت استعداد است. یک شریک تجاری منابع انسانی موفق همچنین باید یک ارتباط دهنده و همکار عالی باشد و در ایجاد روابط مهارت داشته باشد.

میزان درآمد

درآمد سالانه شریک تجاری منابع انسانی از ۷۳۰۰۰ تا ۸۹۰۰۰ دلار متغیر است.

چگونه در جایگاه شریک تجاری منابع انسانی قرار گیریم

شما معمولاً به مدرک لیسانس یا فوق لیسانس در رشته‌های مرتبط با منابع انسانی، مطالعات سازمانی یا مدیریت بازرگانی نیاز دارید. همچنین می‌توانید برای متمایز شدن از سایر متقاضیان این جایگاه شغلی، گواهینامه شریک تجاری منابع انسانی را دریافت کنید.

 

۱۴. مدیر ارشد منابع انسانی

شرح شغل

مدیر ارشد منابع انسانی (CHRO) یا Chief People Officer، رهبر منابع انسانی و فرهنگ سازمان است. او یکی از اعضای تیم اجرایی است که با نام‌های دیگری مانند مدیر استعدادها یا فرهنگ، یا معاون منابع انسانی شناخته می شود.

مسئولیت‌های او عبارتند از:

  • رهبری عملکرد استراتژیک منابع انسانی به عنوان یک واحد از سازمان
  • اطمینان حاصل می‌کند که استراتژی منابع انسانی با استراتژی کسب‌و‌کار هماهنگ است.
  • قهرمان فرهنگ سازمانی فراگیر و پذیرا.

مدیر ارشد منابع انسانی به هوش تجاری، سواد داده، مهارت دیجیتال و حمایت از افراد نیاز دارد. آنها همچنین به مهارت‌های رهبری، توانایی حل مسئله و هوش هیجانی نیاز دارند.

میزان درآمد

انتظار می رود درآمد سالانه یک مدیر ارشد منابع انسانی بین ۱۴۵۰۰۰ تا ۱۷۷۰۰۰ دلار باشد.

چگونه در جایگاه یک مدیر ارشد منابع انسانی قرار گیریم

شما حداقل به مدرک لیسانس در یک رشته مرتبط با منابع انسانی نیاز دارید، اگرچه معمولاً کارشناسی ارشد در اولویت قرار می‌گیرد. سازمان‌ها همچنین به دنبال متقاضیانی با حداقل ۱۵ سال تجربه در نقش‌های رهبری منابع انسانی، از جمله ۵ سال در یک موقعیت اجرایی ارشد هستند. دریافت گواهینامه نیز راهی عالی برای تقویت رزومه کاری شماست. 

 

۱۵. مدیر ارشد سلامت

شرح شغل

مدیر ارشد سلامت از سلامت کلی جسمی، روانی و عاطفی کارکنان یک سازمان مراقبت می‌کند.

از مسئولیت‌های یک مدیر ارشد سلامت می توان توسعه برنامه های رفاهی، ایجاد فرهنگ سلامت در محل کار و انتقال اهمیت به‌زیستی به کارکنان را برشمرد. یک مدیر سلامت موفق باید از مهارت‌های رهبری، بازاریابی و ارتباطات بهره‌مند باشد. همچنین باید درک قوی از شیوه‌های مختلف پرداختن به سلامت و تندرستی داشته باشد.

میزان درآمد

درآمد مدیر ارشد سلامت بین ۶۸۶۰۰ تا ۱۸۷۲۰۰ دلار کاهش پیش‌بینی می‌شود.

چگونه در جایگاه مدیر ارشد سلامت قرار گیریم

سازمان‌ها به دنبال متقاضیانی هستند که مدرک لیسانس در روانشناسی، مددکاری اجتماعی، علوم ورزشی، تغذیه یا سایر زمینه‌های مرتبط با سلامت داشته باشند. همچنین به ۱۰ تا ۱۵ سال تجربه منابع انسانی و حداقل ۵ سال در زمینه سلامت یا سلامت روان نیاز دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۵ عنوان شغلی برای منابع انسانی
در «اچ.آر مدیا» بخوانید
۱۵ عنوان شغلی برای منابع انسانی
در «اچ.آر مدیا» بخوانید
۱۵ عنوان شغلی برای منابع انسانی
در «اچ.آر مدیا» بخوانید
۱۵ عنوان شغلی برای منابع انسانی
در «اچ.آر مدیا» بخوانید
۱۵ عنوان شغلی برای منابع انسانی
در «اچ.آر مدیا» بخوانید
۱۵ عنوان شغلی برای منابع انسانی
در «اچ.آر مدیا» بخوانید
۱۵ عنوان شغلی برای منابع انسانی
در «اچ.آر مدیا» بخوانید
۱۵ عنوان شغلی برای منابع انسانی
در «اچ.آر مدیا» بخوانید
۱۵ عنوان شغلی برای منابع انسانی
در «اچ.آر مدیا» بخوانید
۱۵ عنوان شغلی برای منابع انسانی
در «اچ.آر مدیا» بخوانید

یادداشت

۱۵ عنوان شغلی برای منابع انسانی
در «اچ.آر مدیا» بخوانید
www.iranhrmedia.com