رسانۀ تخصصی منابع انسانی ایران

همسویی ناگزیر با نسل جدید/راهکار ناگریز مشکلات قدیم

قبلی
بعدی
اچ‌آر مدیا

اچ‌آر مدیا

رسانه تخصصی منابع انسانی ایران

در یک نظرسنجی که اخیراً توسط مجمع جهانی اقتصاد انجام شده است، ۸۶ درصد از پاسخ‌دهندگان اعلام کرده‌اند که آن‌ها اعتقاد دارند در حال حاضر گونه‌ای از بحران رهبری در دنیا مشاهده می‌شود. در این گزارش Trainingindustry که یک وب‌سایت جامع برای یافتن اطلاعات، اخبار و راهنمایی در مورد توسعه و آموزش کارکنان است و طیف گسترده‌ای از خدمات را برای متخصصان آموزش و توسعه ارائه می‌دهد، بیست شرکت برتر در زمینه آموزش رهبری و توسعه کارکنان معرفی شده است. این شرکت‌ها با طیف گسترده‌ای از برنامه‌های توسعه رهبری به شکل دوره‌های مربیگری، راه‌حل‌های شخصی‌سازی‌شده و همچنین محتوای آماده نیازهای آموزشی رهبران را برآورده می‌کنند.

در این گزارش از چهار معیار برای انتخاب شرکت‌های برتر آموزش رهبری در سال جاری استفاده شده است:

  • جامعیت و کیفیت برنامه‌ها و خدمات ارائه شده: به تنوع برنامه‌های آموزشی رهبری، کیفیت محتوا، و شیوه‌های ارائه آن‌ها اشاره دارد.
  • دید، نوآوری و تأثیر در بازار آموزش رهبری: شرکت‌هایی را شناسایی می‌کند که دارای رویکردهای جدید و مؤثر در آموزش رهبری هستند و تأثیر قابل‌توجهی بر این بازار گذاشته‌اند.
  • نمایندگی مشتریان و کارفرمایان: به تنوع مشتریان و کارفرمایانی که شرکت‌ها با آ‌نها همکاری می‌کنند توجه دارد.
  • عملکرد و رشد کسب‌وکار: این معیار به موفقیت مالی شرکت، ثبات آن و چشم‌انداز رشد آینده آن می‌پردازد.

ذکر این نکته لازم است که به دلیل تنوع خدمات ارائه شده در آموزش رهبری، هیچ تلاشی برای رتبه‌بندی شرکت‌ها صورت نگرفته است.

 

  • فرانکلین‌کاوی(FranklinCovey)

این شرکت با شعار «با دستاوردهای قلبتان فرهنگ را بسازید» توسط نویسنده کتاب معروف «هفت عادت مردمان مؤثر» یعنی استفان کاوی تأسیس شد و به سازمان‌ها در زمینه تغییر رفتارهای پایدار کارکنان که منجر به مزیت رقابتی می‌شود خدمات ارائه می‌دهد.

  • مرکز رهبری خلاق(Center for Creative Leadership)

مرکز رهبری خلاق (CCL) که عهده‌دار توسعه رهبران برای افراد، تیم‌ها و سازمان‌ها است در سال 1970 تأسیس شد، این سازمان تا‌کنون به بیش از یک میلیون رهبر در سراسر جهان کمک کرده است تا مهارت‌های رهبری خود را افزایش دهند.

  • CrossKnowledge

این مرکز در سال ۱۹۹۹ زیر نظر برند Wiley به وجود آمد و سابقه اثبات شده‌ای در کمک به سازمان‌ها برای بهبود شیوه‌های مدیریت دانش، توسعه مهارت‌های کارکنان و دستیابی به اهداف استراتژیک خود دارد.

  • Ariel Group

گروه آمریکایی آریل طیف گسترده‌ای از خدمات رهبری و آموزش ارتباطات را به مشاغل، سازمان‌ها و افراد ارائه می‌دهد و بیش از صدهزار رهبر در بیش از 100 کشور را آموزش داده است.

  • Center for Leadership Studies

مرکز مطالعات رهبری با مدیریت پل هرسی -که ارائه‌دهنده مدل شناخته شده رهبری موقعیتی است- بیش از ۵۰ سال است که به توسعه رهبران مؤثر از طریق روش‌شناسی منحصربه‌فرد می‌پردازد.

  • Blue Ocean Brain

این شرکت از علم اعصاب و روش‌های یادگیری مدرن اثبات شده باتوجه‌به نیازهای منحصربه‌فرد افراد و سازمان‌ها برای ایجاد تجربیات یادگیری جذاب و مؤثر که به‌طور یکپارچه در روز کاری ادغام می‌شوند استفاده می‌کند.

  • GP Strategies(General Physics Corporation)

باسابقه ۵۶ساله به‌عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه استفاده از تکنولوژی در یادگیری است و هدف آن پرورش مهارت کارکنان و استفاده بالقوه از استعداد آن‌ها و راهکارهای نوآورانه است که باعث دریافت جوایز و تقدیرهای بسیاری در طول این سال‌ها شده است. این شیوه از عملکرد آن‌ها را به یک رهبر در فضای توسعه و یادگیری تبدیل کرده است.

  • BTS (Business Training Systems)

شرکت مشاوره سوئدی و متخصص در کمک به سازمان‌ها در توسعه و توانمندسازی رهبران خود برای دستیابی به موفقیت استراتژیک است. ابزارها و چارچوب‌های نوآورانه برای کمک به رهبران برای تمرین و درک چگونگی پذیرش تغییر، ریسک‌های هوشمندانه و استفاده حداکثری از پتانسیل تیم‌ها برخی از اهداف این سازمان است.

  • Cegos

در سال ۱۹۲۶ در فرانسه شروع به کارکرد. این شرکت به دلیل سابقه طولانی و همچنین استفاده مداوم از فناوری در طراحی و ارائه برنامه‌های یادگیری سفارشی که نیازهای تجاری خاص را برآورده می‌کند، شناخته شده است.

  • Impact

امروزه بیش از ۴۰۰ مشاور به ۳۴ زبان در ۴۰ کشور دارد. برخلاف رویکردهای آکادمیک و مدل محور که در مورد رهبری آموزش می‌دهند، Impact یادگیرندگان را در یک فرآیند چالش‌برانگیز و غوطه‌ور برای کشف و افزایش ظرفیت انجام اقدامات رهبری مؤثر در زمینه کسب‌وکار درگیر می‌کند.

  • Linkage, Inc

یک شرکت مشاوره منابع انسانی است که به سازمان‌ها در ارائه راه‌حل‌های مدیریت استعداد و توسعه رهبری کمک می‌کند. این شرکت در سال 1988 تأسیس شد و در بوستون، ماساچوست مستقر است. Linkageدر سال 2023 توسط انجمن مدیریت منابع انسانی (SHRM) خریداری شد.

  • Hemsley Fraser

این شرکت بریتانیایی بیش از ۳۰ سال است در فضای یادگیری حضور دارد و برای یک دهه گذشته به‌طور مداوم به عنوان یکی از ۲۰ شرکت برتر جهان در زمینه توسعه رهبری، محتوای دیجیتال و برون‌سپاری آموزش رتبه‌بندی شده است.

  • DDI (Development Dimensions International)

یک شرکت مشاوره رهبری جهانی است که به سازمان‌ها کمک می‌کند تا رهبران استثنایی را استخدام، توسعه و ارتقا دهند. این شرکت که در سال ۱۹۷۰ تأسیس شد و از متدولوژی منحصربفرد خود که یک رویکرد جامع شامل انواع ابزارها، ارزیابی ها، برنامه ها و خدمات مربیگری است، استفاده می‌کند.

  • Crestcom

یک شریک قابل‌اعتماد آموزش رهبری برای شرکت‌های مختلف -از کسب‌وکارهای کوچک و متوسط تا شرکت‌های لیست فورچون ۵۰۰ است. در بیش از ۳۵ سال گذشته، برنامه‌های توسعه رهبری این شرکت که بر بیش از یک میلیون مدیر اجرایی در بیش از ۶۰ کشور در سراسر جهان تأثیر گذاشته است.

  • Wilson Learning: Leadership

رویکرد رهبری ویلسون مبتنی بر این باور است که رهبری یک سفر است، نه یک مقصد. این شرکت به رهبران در تمام سطوح سازمان کمک می‌کند تا مهارت‌ها و طرز فکری را که برای عبور از چالش‌ها و فرصت‌های چشم‌انداز کسب‌وکار در حال تغییر نیاز دارند، توسعه دهند.

  • Soft skill

یک رهبر جهانی در یادگیری دیجیتالی سازمانی است که تقریباً ۷۰ درصد شرکت‌های فورچون ۱۰۰۰ و مشتریانی در بیش از ۱۶۰ کشور و بیش از ۴۵ میلیون یادگیرنده در سراسر جهان را پشتیبانی می‌کند. این شرکت راه حل‌های یادگیری سازمانی را برای آماده‌سازی سازمان‌ها برای آینده کار را ارائه می دهدو به آن‌ها امکان می‌دهد شکاف های مهارتی اساسی را برطرف کنند.

  • 2logical

شرکت پیشرو در ارائه آموزش و توسعه هوش انگیزشی در جهان است که سازمان‌ها را در استفاده از هوش انگیزشی (MQ) برای افزایش اثربخشی اقدامات خود کمک می‌کند و در تقاطع تحقیقات پیشگامانه علوم اعصاب و آخرین یافته‌های روان‌شناسی شناختی فعال است. برنامه آموزشی توسعه تحول آنها ۹۷ درصد مشارکت شرکت‌کنندگان را جلب کرده است و به‌طور مداوم راهکارهای آموزشی را ارائه می‌دهد که بازخورد های بسیار خوبی دارد.

  • Crucial Learning

این شرکت، تحقیقات علوم اجتماعی را با طراحی آموزشی نوآورانه ترکیب می‌کند تا تجربه‌های یادگیری انعطاف‌پذیری ایجاد کند. این رویکرد کمک می‌کند تا مهارت‌های اثبات شده‌ای برای حل مشکلات شخصی، بین‌فردی و سازمانی ایجاد شود.

  • Ken Blanchard Companies

در سال ۱۹۷۹ توسط اندیشمند معروف حوزه رهبری کنت بلانچارد به همراه مارجوری بلانچارد تأسیس شد. این شرکت به طیف گسترده‌ای از مشتریان، از جمله شرکت‌های فورچون ۵۰۰، مشاغل متوسط و سازمان های دولتی خدمات می دهد.

  • Dale Carnegie

توسط نویسنده و سخنران مشهور آمریکایی دیل کارنگی در ۱۹۱۲ تأسیس شد و دوره‌های توسعه حرفه‌ای را در طیف گسترده‌ای از مهارت‌ها از جمله ارتباطات، رهبری، فروش و سخنرانی عمومی ارائه می‌دهد. اینش رکت اصول خود را بر اساس این باور توسعه داده است که هرکسی می‌تواند زندگی شخصی و حرفه‌ای خود را از طریق بهبود خود بهبود بخشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش بیست شرکت برتر در آموزش رهبران و توسعه کارکنان
در «اچ.آر مدیا» بخوانید
گزارش بیست شرکت برتر در آموزش رهبران و توسعه کارکنان
در «اچ.آر مدیا» بخوانید
گزارش بیست شرکت برتر در آموزش رهبران و توسعه کارکنان
در «اچ.آر مدیا» بخوانید
گزارش بیست شرکت برتر در آموزش رهبران و توسعه کارکنان
در «اچ.آر مدیا» بخوانید
گزارش بیست شرکت برتر در آموزش رهبران و توسعه کارکنان
در «اچ.آر مدیا» بخوانید
گزارش بیست شرکت برتر در آموزش رهبران و توسعه کارکنان
در «اچ.آر مدیا» بخوانید
گزارش بیست شرکت برتر در آموزش رهبران و توسعه کارکنان
در «اچ.آر مدیا» بخوانید
گزارش بیست شرکت برتر در آموزش رهبران و توسعه کارکنان
در «اچ.آر مدیا» بخوانید
گزارش بیست شرکت برتر در آموزش رهبران و توسعه کارکنان
در «اچ.آر مدیا» بخوانید
گزارش بیست شرکت برتر در آموزش رهبران و توسعه کارکنان
در «اچ.آر مدیا» بخوانید

یادداشت

گزارش بیست شرکت برتر در آموزش رهبران و توسعه کارکنان
در «اچ.آر مدیا» بخوانید
www.iranhrmedia.com