رسانۀ تخصصی منابع انسانی ایران

به بهانه روز جهانی دورکاری/ دورکاری؛ روند کاری آینده

قبلی
بعدی
شریک تجاری منابع انسانی (Human Resources Business Partner یا HRBP) یک رابط استراتژیک بین منابع انسانی و کسب‌و‌کار است. این متخصصان ارشد منابع انسانی، درک عمیقی از کسب‌و‌کار دارند و اطمینان حاصل می‌کنند که منابع انسانی به کسب‌و‌کار کمک می‌کند تا اثربخش باشد. با این حال، نقش شریک تجاری منابع انسانی در حال تغییر است.
عملکرد منابع انسانی، تمرکز بر افراد را با جنبه تجاری کارها ادغام می‌نماید تا به سازمان کمک کند تا به اهداف تجاری خود برسد.
از بین تمام متخصصان منابع انسانی، شریک تجاری منابع انسانی عمدتاً با مشتری روبرو است. این بدان معناست که HRBP مستقیماً با مدیران صف (Line Management) ارتباط دارد. یک HRBP خوب می‌تواند ارزشی را به سازمان برساند و فرآیندهای تصمیم‌گیری را هدایت کند. به خصوص در زمان‌های تغییر و اختلال، یک شریک تجاری منابع انسانی قوی می‌تواند تضمین کند که تمام فعالیت‌های منابع انسانی از نظر استراتژیک با اولویت‌های مدیر صف همسو هستند.
مسئولیت‌‌های شریک تجاری منابع انسانی HRBP به طور دقیق می‌تواند بسته به نوع صنعت، اندازه شرکت، اهداف استراتژیک، سطح بلوغ منابع انسانی آن سازمان و غیره متفاوت باشد. با این وجود، چندین مسئولیت وجود دارد که برای همه شرکای تجاری منابع انسانی یکسان است.
 
مسئولیت‌های شریک تجاری منابع انسانی:
۱. برنامه‌ریزی استراتژیک شامل: بازآموزی مهارت‌های شغلی و ارتقاء مهارت‌ها، برنامه‌ریزی استراتژیک منابع انسانی، برنامه‌ریزی جانشین پروری
۲. مربیگری و مشاوره رهبری در مورد مسائل منابع انسانی شامل: مشاوره دادن، شناختن الزامات، راهنمایی دادن
۳. ایجاد یک سازمان رقابتی
 
برخی مهارت‌های مهم و لازم برای یک شریک تجاری منابع انسانی
۱- سواد داده
۲- هوش تجاری
۳- مهارت‌های دیجیتال
۴- حمایت از کارکنان
۵- مهارت شنیدن
۶- مهارت حل مساله
۷- مدیریت پروژه
حقوق استاندارد بر اساس O*NET: سالانه ۶۴,۰۰۰ دلار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *